BEYPAZARI BELEDİYESİ E-İMZA'YA GEÇİYOR.

Elektronik Belge Yönetim Sistemi(EBYS) Belgelerin ÜRETİM, KAYIT, ERİŞİM ve MUHAFAZA işlemlerini belli bir plan dâhilinde yürüterek, kayıtlı bilgilerin olabildiğince etkili bir biçimde işleme konulmasını sağlar.

Beypazarı Belediyesi, gelişen teknolojiye uygun olarak, daha hızlı ve şeffaf hizmet sunabilmek amacıyla e-imza dönemine geçiyor.

E-imza, Beypazarı Belediye Başkanlığınca mevcutta belediye bünyesinde çalışan belge ve bilgi yönetim sistemleri(MIS) uygulamaları içerisinde yer alan ve günlük işleyişte sıkça kullanılan Bütçe Muhasebe evraklarında, Encümen Karar evraklarında, Evrak Takip ve Genel Yazışma modüllerinden takip edilen evraklar ile coğrafi bilgi sistemleri(GIS) uygulamaları içerisinde yer alan İmar Durum Belgesi, İnşaat İstikamet Rölevesi, Kot Kesit Belgesi vb. evrakların 5070 sayılı elektronik imza yasasına uyumu için geliştirilen bir projedir.

NASIL ÇALIŞIYOR

Bu çalışma aynı zamanda gelişen teknolojide uygun imzalama yöntemlerine ayak uydurabilecek altyapının bir temeli niteliğini taşımaktadır. Belediye bünyesinde bu altyapı çalışılırken; imza görev çalışmalarının yürütüleceği bir süreç altyapısı tasarlanarak, her görev ilgili kişilere bir süreç algoritması üzerinden çalışan görevlendirme ekranları ile atanarak her görev bu arayüzler ile de takip edilmiştir. Bu süreçler üzerinden imzalama çalışmaları yapılmakta ve daha önce imzalanan belgeler de bu süreç arayüzlerinden görüntülenebilmektedir.

TEMEL BASAMAK SÜREÇ TASARIMI

Projenin en temel basamağı süreç tasarımı geliştirmedir. Bir süreç tasarımı ve bu süreç üzerinde çalışacak uygulama modüllerinden oluşan yapıda, tasarım geliştirilecek olan tüm süreçler için çalıştırılacak ve uygulanacak. Sistem içerisinde yer alacak her bir elektronik imza için her bir süreçte sunucular üzerinden doğrulama yapılmaktadır. Bu altyapı çalışmalarının tamamlanması ile belgelerin elektronik olarak yasada ifade edilen çerçevede imzalanabilmesi ve bu imza çalışmalarının bir süreç altyapısı içerisinde gerçekleştirilebilmesi hedeflerine ulaşıldığı da açıklandı. MIS ve GIS uygulamalarına entegre elektronik imza altyapısı geliştirerek belediye birimlerince etkin kullanımı için strateji ve politikalar belirlemek ve bu konuda gerekli tedbirleri alarak etkin kullanılmasını sağlamak projenin kısa ve orta vadeli hedefleri olarak açıklandı.

NİÇİN E-İMZA

Bilgi toplumuna geçişin tanımlandığı günümüzde yerel yönetimler de e-kurum olma çabalarını sürdürmektedir. Belediyecilik çalışmalarının büyük bir kısmının veri yönetimine gereksinim duyması, dünyada olduğu gibi ülkemizde de elektronik otomasyonun önemini ortaya çıkarmıştır. Otomasyonel sistemler ile veriler diğer veri kaynaklarıyla birleştirebilir. Böylece birçok farklı birime ait veriler organize edilerek bütünleştirilebilir ve tek merkezden kontrol edilebilir. Elektronik imza uygulaması ile yönetim düzeyinde performansa dayalı bir iç algoritma kurgulanması sağlanmıştır. Bu sayede performansa dayalı bir yönetim sistemi ile hizmet standartlarının süreleri kısaltılarak iç işleyişte tıkanan noktaların tespit edilmesi ile yönetimsel düzeyde kısa vadede kesin çözümlerle problemlerin ortadan kaldırılması sağlanmıştır. Kurum içerisindeki birimler veya kurumlar arasındaki verisel bilgi akışının süreç tabanlı olarak verimli bir şekilde gerçekleşmesi sağlanarak birlikte çalışılabilir ve bütünleşik elektronik bir yapıya kavuşması yönetimsel düzeyde önem arz eden hususlar olarak açıklanabilir.

Bu projede beklenen en önemli çözüm ve yenilik, belgelerin elektronik olarak yasada ifade edilen çerçevede imzalanabilmesi, bu imza çalışmalarının bir süreç altyapısı içerisinde gerçekleştirilebilmesi ve gelişen bilişim teknolojisi kullanılarak yeni teknolojik süreçler tasarlanabilmesine altyapı sağlanmasıdır. Ölçülebilir, performansa dayalı dijital kağıtsız bir yönetim sürecinin kurulması, geniş fiziki alanlar gerektirmeyen kağıt yığınlarından oluşmayan iç işlemler dijital arşiv dosyalarının oluşturulması, deprem, yangın, sel vb. felaketlere karşı veri bilgi güvenliğinin sağlanması hedef sonuç ilişkilerin başlıcaları olarak belirtildi.

AVANTAJLARI

E-imza projesinin vatandaşlara, iş dünyasına ve topluma olumlu katkıları şu şekilde sıralanabilir:

1.Tutarlı bilgi sistemi altyapısı kurulması otomasyon kullanımının arttırılması, etkinlik ve üretim artışı gerçekleşmesi.

2.İş adımlarının gerçekleşmesinde zamandan tasarruf edilerek, birimler arası bütünleşik yapı sağlanması.

3.Kaynak ve ihtiyaçlar belirlendiği için etkin kaynak yönetimi oluşması.

4.Belediye süreçlerinin standart ve şeffaf hale getirilmesi,

5.Kentlilerin eşit standartta hizmet alması.

6.Hizmet süreçlerindeki bilgi eksikliği ve koordinasyonsuzluktan kaynaklanan bürokrasinin ortadan kalkması.

7.Yöneticilerin hizmet verebilirliklerini analiz edebilmesi.

8.Yöneticilerin, birimlerin kendilerini ve birbirleri arasındaki performanslarını izleyebilmelerinin sağlanması

9.Vatandaşa verilen hizmetlerin raporlanabilir bir ortamda yapılmasını sağlayabilmesi.

10.Belediye içerisindeki farklı birimler arasında veri kaybının ortadan kaldırılması ve ortak çalışma alanının sağlanması hedeflenmektedir.

Beypazarı Belediye Başkanı Tuncer Kaplan "Günümüzde yerel yönetimlerin başarı düzeyi insana hizmetin seviyesi ile ölçülmektedir. Bu nedenle hizmet sektörünün ve ona en büyük katkıyı yapan bilişim dünyasının ön plana çıktığı görülmektedir. Beypazarı Belediyesi gelişen teknolojileri, vatandaşlarının yararına yenilikçi ürün, süreç ve hizmetlere dönüştürme vizyonunu üstlenmektedir. E-devlete geçiş sürecindeki çalışmaların üst düzeyde olduğu günümüzde; e-imza kullanımı birçok sürecin geliştirilmesinde etkin bir rol oynamaktadır. Yerel yönetimler için bilişim sadece veri depolama ve evrak hazırlama gibi uygulamalara yardımcı olan bu sayede vergi toplanmasını sağlayan bir teknolojiden öteye geçmelidir. Geliştirilen uygulama bir hizmet kurumu olan yerel yönetimlerin vatandaşa sunduğu hizmetlerde problemlerin tespiti, analizi ve verimliliğin ölçülebilmesi noktasında ihtiyaçları karşılamak için yol gösterici olmaktadır" dedi.