142 - 2018 MALİ YILI BÜTÇESİ HK

2017-10-04

142 - 2018 MALİ YILI BÜTÇESİ HK

    Madde 1 : Belediye Birimleri için (A) ödenek cetvelinde gösterildiği gibi 76.800.000,00 TL ödenek verilmiştir.” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

    Madde 2 : Belediye bütçesinin gelire bağlı (B) işaretli cetvelde gösterildiği üzere toplam  80.000.000,00 TL olarak tahmin edilmiştir.” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

    Madde 3: 2018 yılı Gider Bütçesinde yer alan ödenekler toplamı ile Gelir Bütçesinde tahmin edilen gelirler toplamı arasında denklik 3.200.000,00 TL borç anapara ödemesi karşılık gösterilmek suretiyle sağlanmıştır. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

    Madde 4 : Gelir çeşitlerinin her birine, hükümleri gösterir bağlı (C) cetvelinde kayıtlı bulunan gelirler dışında mevzuata aykırı hiçbir kaynağa başvurulmayacaktır. Aksine hareket eden ilgililer hakkında ilgili mevzuata göre işlem yapılacaktır.5393 sayılı yasanın 59. Maddesinde belirtilen ve bunların dışında kalan belediye gelirleri ve bankalardaki mevduatlar, belediyenin tüm menkulleri ve gayrimenkulleri belediye hizmetlerinin yerine getirilmesine tahsis edilmiştir. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

 Madde 5 : Bağlı (G) cetvelinde nicelik ve nitelikleri gösterilen yaptırım projeleri için  Belediye Başkanı hükmü birden çok yılı kapsayan sözleşmeler yapmaya yetilidir. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi..

Madde 6 :6245 sayılı Harcırah Kanunu 8. Maddesi gereğince üzerinde resmi bir görev bulunmayanlara  yurt içi yurt dışı gezi ve görevlerde verilecek günlük ve yol giderleri bağlı (H) cetvelinde gösterilen miktarlar üzerinden ödenecektir. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

Madde 7 : Bütçeye aşağıda belirtilen cetveller eklenmiştir.

1-Bütçe Kararnamesi

2-Ödenek cetveli (A) (Örnek-14)

3-Gelirlerin ekonomik sınıflandırması (B) cetveli (Örnek -15)

4-Finansmanın Ekonomik Sınıflandırması Cetveli (Örnek -16)

5-Gelirlerin yasal dayanağını gösterir (C) cetveli (Örnek -17)

6-Çok Yıllı Gider Bütçesi Cetveli (Örnek-18)

7-Fonksiyonel ve Ekonomik Sınıflandırma Düzeyinde İzleyen İki Yıl Bütçe Tahmini Cetveli (Örnek 8)

8-Çok Yıllı Gelir Bütçesi Cetveli (Örnek -19)

9-Çok Yıllı Finansmanın Ekonomik Sınıflandırması Cetveli (Örnek -20)

10-Gelecek yıllara yaygın yüklenmeleri Kapsayan Taahhütler (G) Cetveli (Örnek-21)

11-Memur Olmayanlara Verilecek Yollukları Gösterir (H) Cetveli (Örnek -22)

12-İhdas edilen memur kadrolarını gösterir (K-1)cetveli (Örnek -23)

13-İhdas edilen sürekli işçi kadrolarını gösterir (K-2) cetveli (Örnek-24)

14-237 sayılı Taşıt Kanununa göre satın alınacak taşıtları gösterir  (T-1) cetveli (Örnek-25)

15-Mevcut Taşıtları Gösterir (T-2) Cetveli (Örnek-26)

16-Ayrıntılı Harcama Programı (Örnek-27)

17-Finansman Programı (Örnek -28) ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

                        

1/4

Madde 8 : Belediye vergilerine, harçlarına ve katılım paylarına ait tahsil zamanları 2464 sayılı kanunda belirtilen ve takside bağlanması gereken gelirlerinde;

1-2464 sayılı yasanın 12-16 maddesine göre tarh ve tahakkuk ettirilen İlan Reklam Vergisi 1-30 Nisan ile 1-31 Ekim tarihleri arasında tahsil edilir.

2-2464 sayılı yasanın mükerrer 44. Maddesince alınan Çevre Temizlik Vergisi Mayıs ayı ile Kasım ayında iki eşit taksit halinde tahsil edilir. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

Madde 9 :Belediye tahsilatının gerektiğinde milli bankalar ile yaptırılmasına Belediye Başkanı  yetkilidir. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

Madde 10 :Belediye memur ve işçilerine mevzuat ve toplu iş sözleşmesi hükümlerine göre fazla mesai yaptırmaya Belediye Başkanı yetkilidir. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

Madde 11 :Savaş,deprem,sel baskını,yangın gibi durumlarda Belediyenin yapmak zorunda olduğu işlemlerin yerine getirilmesi için mevcut kadrolardaki işçilerin yeterli görülmediğinde,Belediye Meclisi’nde karar alınarak hariçten gündelikle işçi çalıştırılması durumunda bahse konu giderler tahakkuk ettirilecek gider bütçesinin ilgili tertibinde karşılanır. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

Madde 12 :Belediyemizin taşınır ve taşınmaz mallarının gerek görüldüğünde milli sigorta şirketlerine sigorta ettirilmesine Belediye Başkanı yetkilidir. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

Madde 13 : Belediyenin leyh ve aleyhine açılan davalarla icra takiplerinden dolayı yargı organlarınca belediye lehine hükmedilen avukat ücretleri fiilen veya hesaben tahsil olunarak gelir bütçesine, gelir karşılığında gider bütçesine ödenek kaydedilerek kanuni sınırlar dâhilinde ve 1136 sayılı Avukatlık Kanunu’nun ilgili maddesi hükümlerine göre düzenlenen yönetmelik esasları dâhilinde avukat ile hukuk işleri personelleri tevzi ve tediye edilir. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

Madde 14 : Belediye Başkanı’nın izinli,raporlu veya görevli olarak ayrılması halinde 5393 sayılı kanunun 40.maddesine göre vekalet bıraktığı Belediye Başkan Vekiline, Belediye Başkanına ödenen aylığın günlük tutarı kadar aynen ödenir. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

Madde 15 :  Bu Kararname Hükümleri 01.01.2018 tarihinde yürürlüğe girer. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

Madde 16 : Bu Kararname Hükümlerini Yürütmeye Belediye Başkanı yetkilidir. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

Madde 17 : Bu Kararname 17 maddeden ibarettir. ” İfadesi okundu oy birliği ile kabul edildi.

2018 MALİ YILI BÜTÇE KARARNAMESİ AD OKUNMAK SURETİYLE OYLANMASI

                 

1.Özel Kalem  Genel Kamu Hizmetleri Toplam Ödeneği 3.550.000,00 TL.  olarak okundu oy birliği ile kabul edildi.

2. İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Genel Kamu Hizmetleri Toplam Ödeneği 388.600,00.-TL.

2/4

olarak okundu oy birliği ile kabul edildi..

3. Yazı İşleri Müdürlüğü Genel Kamu Hizmetleri Toplam Ödeneği     412.000,00.-TL. olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.

4. Etüd Proje Müdürlüğü İskan ve Toplum Refahı Hizmetleri Toplam Ödeneği   519.000,00.-TL.  olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.

5. Fen İşleri Müdürlüğü İskan ve Toplum Refahı Hizmetleri Toplam Ödeneği   20.174.140,00.-TL.  olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.                  

6- Mali Hizmetler Müdürlüğü Genel Kamu Hizmetleri Toplam Ödeneği 9.225.000,00.-TL. olarak  olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.           

7- İmar ve Şehircilik Müdürlüğü İskan ve Toplum Refahı Hizmetleri Toplam Ödeneği 709.000,00.-TL. olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.

8- Temizlik İşleri Müdürlüğü Çevre Koruma Hizmetleri Toplam Ödeneği 4.994.760,00-TL. olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.

9- Zabıta Müdürlüğü Kamu Düzeni ve Güvenlik Hizmetleri Toplam Ödeneği 2.195.500,00.-TL. olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.

10- Destek Hizmetleri Müdürlüğü ve Genel Kamu Hizmetleri Toplam Ödeneği 3.134.000,00.-TL. olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.

11- Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Dinlenme, Kültür ve Din Hizmetleri Toplam Ödeneği 16.100.000,00.TL. olarak  okundu ve Meclis Üyesi İbrahim DEMİR’in muhalif şerhine karşılık oy çokluğu ile kabul edildi.

12-Park ve Bahçeler Müdürlüğü Toplam Ödeneği 9.100.000,00.-TL olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.

13- Emlak ve İstimlak Müdürlüğü İskan ve Toplum Refahı Hizmetleri Toplam Ödeneği 1.331.000,00.-TL  olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.

14- Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü Sosyal Güvenlik ve Sosyal Yardım Hizmetleri Toplam Ödeneği  888.000,00TL.olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.

15- Muhtarlık İşleri Müdürlüğü         ve Genel Kamu Hizmetleri Toplam Ödeneği 119.000,00 -TL. olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.

16- Hukuk İşleri Müdürlüğü ve Genel Kamu Hizmetleri Toplam Ödeneği 350.000,00.-TL. olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.

17- Kırsal Hizmetler Müdürlüğü ve  İskan ve Toplum Refahı Hizmetleri Toplam Ödeneği   318.000,00.-TL.  olarak okundu oy birliği ile kabul edildi.

18- İşletme ve İştirakler Müdürlüğü ve  İskan ve Toplum Refahı Hizmetleri Toplam Ödeneği   3.202.000,00.-TL.  olarak okundu  oy birliği ile kabul edildi.     

19-Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü  ve Genel Kamu Hizmetleri Toplam Ödeneği 90.000,00.-TL. olarak  okundu oy birliği ile kabul edildi.

3/4

                                                                                 

01-Vergi Gelirleri  12.490.000,00.-TL olarak okundu oy birliği ile kabul edildi.                     

03-Teşebbüs ve Mülkiyet Gelirleri 3.330.000,00.-TL. olarak okundu oy birliği ile kabul edildi.          

05-Diğer Gelirler 34.530.000,00TL olarak okundu oy birliği ile kabul edildi.           

06-Sermaye Gelirleri 29.650.000,00.-TL. olarak okundu, Meclis Üyesi İbrahim DEMİR’in  muhalif şerhine karşılık oy çokluğuyla kabul edildi.          

                                                                                             

                                                                                 

2018 Mali Yılı gelir bütçesinde tahmin edilen gelirlere, gider bütçesinde yer alan ödenekler ile finansmanın ekonomik sınıflandırması tablosundaki İller Bankasına 2.600.000,00 TL borç anapara ödemesi ve Denizbank'a 600.000,00 TL borç anapara ödemesi olmak üzere toplam 3.200.000,00 TL borç anapara ödemesi karşılık gösterilmek suretiyle denklik sağlandığı görülmüştür.

2018 Mali yılında 657 S.D.M.K’ na tabi çalışan 49 adet memur, 4857 Sayılı İş Kanununa tabi 62 adet işçi ve 18 adet sözleşmeli ile birlikte 129 adet personel için Maaş, Ücret, Taban Aylığı, Kıdem Aylığı, Sigorta Pirim Karşılıkları, Emekli aidat karşılıkları,  Yemek Bedeli, ve diğer Sosyal Hakları ile 2018 Yılı içinde İşçilere T.İ.S.’ den doğacak artışlar göz önüne alınarak 2018 mali yılı bütçesinin ilgili ekonomik sınıflandırma düzeylerine ödenekleri konulmuştur.

E- KANUNİ PAYLAR

          Kanuni pay olarak 2018 Mali Yılı Bütçesinin ilgili ekonomik sınıflandırma düzeylerine; İller Bankası payı olarak 408.000,00 TL, Ankara Kalkınma Ajansı payı olarak 175.000,00TL ve 4109 sayılı Kanuna Göre Muhtaç Asker Ailesi Yardımı olarak 220.000,00 TL ödenek konulmuştur.

D- SONUÇ

            5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereğince Analitik Bütçe Sınıflandırması esaslarına göre kurumsal, fonksiyonel, finansman tipi ve ekonomik sınıflandırma olmak üzere dört bölüm şeklinde hazırlanmış olan 2018 Mali Yılı Bütçe Tasarısında bütçe gelirleri ile bütçe giderleri tahmini arasındaki 3.200.000,00 TL gelir fazlasının Finansmanın Ekonomik Sınıflandırması Cetvelinde gösterildiği üzere İç Borçlanma (Kredi) anapara geri ödemesinde değerlendirileceği hususları ayrı ayrı tespit edilmiştir

×